Veelgestelde vragen

BESTELLING
Bestelling plaatsen
Bestelling wijzigen/annuleren
Voorraad
Status van uw bestelling
Betaalmethodes
Bevestiging bestelling
ONTVANGST
Verkeerde inhoud
Onvolledige inhoud
Beschadigde inhoud
Retours
Garantie

LEVERING
Leveringswijze
Leveringskosten
Levertermijn
Vertraging van de levering
Naleveringen
ACCOUNT
Wachtwoord vergeten
Accountgegevens wijzigen

BEDRIJVEN
Betaling na ontvangst
Facturen

AANBOD
Speciale aanvragen
Assortiment webshop «-» winkel
Voorraad webshop «-» winkel
 

BESTELLING

Bestelling plaatsen
  1. Klik bij het gekozen artikel op ‘in winkelwagen’ – het artikel wordt in uw winkelwagen geplaatst en u kan verder winkelen. U kan steeds uw winelwagen zien via ‘mijn winkelwagen’, bovenaan uw scherm.
  2. Wanneer uw aankopen volledig afgerond zijn, dient u naar ‘mijn winkelwagen’ te gaan. Volg hier de stappen zoals aangegeven:
    • Log in via uw persoonlijke account – indien u nog geen persoonlijke account heeft, dient u deze eerst aan te maken. De velden met een * zijn verplicht in te vullen velden.  
  3. Kies uw verzendmethode.
    • Afhaling in een winkel -> Kies uit Gent, Aalst of Hasselt. U betaalt uw bestelling in de winkel (Cash, Bancontact of Visa).
    • Verzending naar een adres naar keuze.
  4. Betaling – Uw betaling gebeurt over een beveiligde verbinding (via Atos Worldline - SIPS). Voor uw betaling kan u kiezen tussen de volgende betaalmethodes: Visa, Mastercard, Bancontact, Maestro of PayPal. Pagina's waarop betaalgegevens getoond of ingevuld moeten worden, verlopen via een https-verbinding. Ga steeds na of u deze beveiliging ziet alvorens u tot betaling overgaat. 
  5. Eens uw betaling is geaccepteerd krijgt u een bevestiging van uw bestelling in uw mailbox.

Indien u inlogt, worden de goederen onthouden op uw account en dient u uw bestelling niet direct door te sturen. U kan later goederen bijvoegen of verwijderen.
 

Bestelling wijzigen/annuleren

Zolang uw bestelling niet verzonden werd, is het mogelijk uw bestelling te wijzigen of te annuleren. Gelieve ons hiervoor te contacteren.

Voorraad

Wij gebruiken de volgende codes om onze voorraadstatus aan te duiden:

  • Groen: artikel is op voorraad in ons centraal magazijn. Om een vlotte levering te garanderen is er een dagelijkse overdracht tussen de winkels, zodat wij u zo snel mogelijk kunnen uitleveren. Heeft u een grotere hoeveelheid nodig dan wij op voorraad hebben, kan u deze steeds bestellen. Wij contacteren u over de levertermijn en sturen eventueel een deellevering op. 
  • Rood: artikel is niet op voorraad – de verwachtte levertermijn wordt vermeld naast de voorraadstatus. Wij informeren u zo snel mogelijk over de verwachtte verzenddatum.

Ondanks een zeer uitgebreid stocksysteem, is het mogelijk dat de voorraadstatus op positief staat, maar dat de goederen niet op voorraad zijn. Wij contacteren u in dit geval met meer informatie.
 

Status van uw bestelling

U kan de status van uw bestelling opvolgen via uw profiel -> ‘Mijn bestellingen’.
 

Betaalmethodes
  1. Afhaling in onze winkel: u kan in onze winkels betalen op de volgende wijzen: Cash, Bancontact of Visa.
  2. Verzending naar uw adres: de betaling gebeurt via een beveiligde verbinding (via Atos Worldline - SIPS) – U heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen: Visa, Mastercard, Bancontact, Maestro of Paypal. Pagina's waarop betaalgegevens getoond of ingevuld moeten worden, verlopen via een https-verbinding. Ga steeds na of u deze beveiliging ziet alvorens u tot betaling overgaat.  
Bevestiging bestelling

Na uw bestelling krijgt u een bevestiging van uw bestelling in uw mailbox. Eenmaal uw bestelling verzonden is, krijgt u een email met het trackingnummer van uw zending. U kan uw bestelling volgen via de website van de transporteur.

LEVERING

Leveringswijze

U kan de keuze maken tussen afhaling in één van de winkels of verzending naar een adres naar keuze.

  1. Afhaling in de winkel
    Kies bij ‘Verzendmethode’ in welke winkel u de goederen wenst af te halen. U ontvangt een bevestigingsmail wanneer uw bestelling klaar ligt in de winkel van uw keuze. Van zodra u de bevestiging heeft ontvangen kan u uw bestelling afhalen.
  2. Aflevering op een adres naar keuze
    Wij verzenden uw pakket met GLS. Uw pakket wordt doorgaans de volgende werkdag aangeboden op het leveringsadres. 
    Nationale zendingen: 
    Nationale zendingen worden verzonden via GLS FlexDelivery. Van zodra uw pakket klaar staat voor verzending ontvangt u van GLS meer informatie over de verwachte leveringsdatum en een link waar u o.a. de leverdatum, leveringsadres, etc. kan wijzigen. - Meer informatie kan u hier vinden.
Leveringskosten

De leveringskosten zijn afhankelijk van de bestemming en het bestelbedrag.
De leveringskosten worden toegepast volgens onderstaande tabel - orderbedragen en verzendingskosten zijn INCL. BTW:

Land orderbedrag in EUR vanaf verzendingskost in EUR
België 0 7,50
België 100 0
Luxemburg 0 9,95
Luxemburg 200 0
Nederland 0 7,50
Nederland 150 0
Duitsland 0 9,95
Duitsland 200 0
Frankrijk 0 9,95
Frankrijk 200 0
Denemarken 0 19,95
Oostenrijk 0 19,95
Zweden 0 35,00

 

Levertermijn
  1. Afhaling in de winkel
    U ontvangt een bevestigingsmail wanneer uw bestelling klaar ligt in de winkel van uw keuze. Van zodra u de bevestiging heeft ontvangen kan u uw bestelling afhalen - de goederen blijven gedurende 14 dagen voor u gereserveerd. Indien de goederen niet uit voorraad kunnen geleverd worden, informeren wij u zo snel mogelijk over de verwachtte levertermijn. Ondanks een zeer uitgebreid stocksysteem, is het mogelijk dat de voorraadstatus op positief staat, maar dat de goederen niet op voorraad zijn. Wij contacteren u in dit geval met meer informatie.
  2. Verzending naar een adres naar keuze
    Indien de goederen op voorraad zijn, worden de bestellingen voor 16 uur geplaatst, de dag zelf verzonden. Op zaterdag, zon- en feestdagen zijn er geen verzendingen. U krijgt een bevestiging met trackingnummer wanneer de zending is vertrokken.

    Normaal worden de goederen geleverd binnen de 24 uur na verzending. Indien u na 2 werkdagen uw pakje nog niet heeft ontvangen, is het aangeraden contact op te nemen met onze helpdesk via helpdesk@gotron.be of via de Helpdesk in "Mijn account".
    Indien de goederen niet uit voorraad kunnen geleverd worden, informeren wij u zo snel mogelijk over de verwachtte levertermijn.
    Ondanks een zeer uitgebreid stocksysteem, is het mogelijk dat de voorraadstatus op positief staat, maar dat de goederen niet op voorraad zijn. Wij contacteren u in dit geval met meer informatie. 
     
Vertraging van de levering

Normaal worden de goederen geleverd binnen de 24 uur na verzending. Indien u na 3 werkdagen uw pakje nog niet heeft ontvangen, is het aangeraden contact op te nemen met onze helpdesk via het formulier op de website of via de Helpdesk in "Mijn account".
 

Naleveringen

Naleveringen worden zo snel mogelijk na ontvangst in ons magazijn uitgeleverd. U krijgt een bevestiging van de verzending met een trackingnummer wanneer deze verzonden zijn.
Heeft u twee weken na de verwachte ontvangstdatum de goederen nog niet ontvangen, raden wij u aan contact met ons op te nemen via helpdesk@gotron.be.

ONTVANGST

Verkeerde inhoud

Indien u verkeerde producten heeft ontvangen, vragen wij u ons te contacteren binnen de 48 uur na ontvangst van het pakje. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.
Neem contact met ons op via helpdesk@gotron.be of telefonisch op +32 53 78 30 83.
 

Onvolledige inhoud

Indien u een onvolledige zending heeft ontvangen, vragen wij u ons te contacteren binnen de 48 uur na ontvangst van het pakje.
Wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.
Neem contact met ons op via helpdesk@gotron.be of telefonisch op +32 53 78 30 83.
 

Beschadigde inhoud

Indien u beschadigde goederen heeft ontvangen, vragen wij u ons te contacteren binnen de 48 uur na ontvangst van het pakje. Wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing.
Neem contact met ons op via helpdesk@gotron.be of telefonisch op +32 53 78 30 83.
 

Retours

U heeft, als particulier, de mogelijkheid om de naar uw adres verzonden artikels binnen de 30 dagen na ontvangst terug te zenden in de originele en onbeschadigde verpakking.
U dient uw retours terug te zenden naar onderstaand adres, met een kopie van de factuur en een ingevuld retourformulier. Teruggestuurde artikelen die duidelijk reeds gebruikt zijn kunnen niet teruggenomen worden. Indien uw product aan de bovenstaande criteria voldoet, wordt het aankoopbedrag u binnen de 14 dagen na ontvangst terugbetaald. Indien het bestelbedrag kleiner was dan 100€, worden de kosten van terugzending gedragen door de klant. Bij een bestelling vanaf 100€, dient u een retours-etiket aanvragen via helpdesk@gotron.be.

Volgende producten kunnen enkel geretourneerd worden indien deze nog in onbeschadigde, gesealde verpakking zitten:

  • Batterijen en accu’s
  • Kleine componenten, zoals weerstanden, diodes, transistoren, potentiometers, condensatoren, spoelen, etc.

Retouradres:

Gotron BVBA
Leo de Bethunelaan 101
9300 Aalst
Belgium
 

Garantie

Wij hanteren een garantieperiode van 24 maanden op productie- en materiaalfouten vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum. U dient hiervoor het artikel terug te sturen met het originele aankoopbewijs én RMA ticket. Wij repareren het toestel binnen een redelijke termijn.

Indien het niet meer mogelijk is het toestel te repareren of om te ruilen, kan u een vervangend product krijgen of een terugbetaling van het product in het eerste jaar na aankoop. Indien het artikel ouder is dan één jaar, kan u voor 50% van het aankoopbedrag een vervangend artikel aanschaffen.

De garantie vervalt in de volgende gevallen:

  • Schade door wijzigingen, reparaties, etc. aan het apparaat.
  • Indien de gebreken ontstaan zijn door foutief of onoordeelkundig gebruik – of door onvoldoende onderhoud van het product.
  • Schade door wateroverlast, brand, stroomuitval, ongevallen, natuurrampen, etc.
  • Schade ten gevolge van een commercieel, professioneel of collectief gebruik van het apparaat – bij professioneel gebruik van een apparaat wordt de garantieperiode herleid tot 6 maand.
  • Alle schade na levering veroorzaakt aan het toestel (bv. door oxidatie, schokken, val, stof, vuil, etc.) alsook zijn inhoud (bv. Data).
  • Verbruiksgoederen, hulpstukken of onderdelen die regelmatig dienen vervangen te worden, zoals batterijen, lampen, aandrijfriemen, etc.
  • Schade door een onvoldoende bescherming van het toestel bij de verzending.  

Indien u een defect artikel heeft, dient u via uw account een 'RMA' ticket aan te maken, en dit formulier samen met uw orginele aankoopbewijs terug te sturen. Wij repareren het toestel binnen een redelijke termijn.

ACCOUNT

Wachtwoord vergeten

In het inlogvenster kunt u "Wachtwoord vergeten?" aanklikken. U dient uw e-mailadres in te vullen, en u ontvangt een nieuw paswoord via email. U kan dit paswoord wijzigen via account-gegevens.
 

Accountgegevens wijzigen

U kan op elk moment uw accountgegevens wijzigen via ‘Mijn account’. Deze link geeft u toegang tot uw profiel.

BEDRIJVEN

Facturen

Indien u betaalt voor verzending wordt uw factuur bezorgd samen met uw goederen. Indien u pas na levering betaalt, wordt er een leveringsbon bij uw bestelling gevoegd en wordt de factuur later via email opgestuurd. 

Betaling na ontvangst

Bedrijven hebben de mogelijkheid om pas na ontvangst van de bestelling de goederen te betalen. Wij hebben een standaard betaaltermijn van 30 dagen na factuurdatum. Klik hier voor meer informatie over het zakelijk account. 

AANBOD

Speciale aanvragen

Gezien het onmogelijk is ons volledige assortiment in een catalogus te bundelen, kan u ons steeds contacteren voor speciale aanvragen van componenten, apparaten, etc. Indien wij het artikel kunnen leveren, sturen wij u zo snel mogelijk een offerte en levertermijn door.
 

Assortiment webshop vs. winkel

Wij proberen het assortiment van de webshop zo veel mogelijk te laten overeenstemmen met het assortiment in de winkels. Het is echter mogelijk dat er wel kleine verschillen zijn in assortiment. We proberen u dan steeds een passend alternatief voor te stellen.
 

Voorraad webshop vs. winkel

De voorraad op de webshop is de voorraad van onze magazijnen in Aalst. Hierdoor is het mogelijk dat de voorraad op de webshop positief is, maar de goederen niet op voorraad zijn in onze winkel in Gent, Aalst of Hasselt. Indien u de goederen via internet bestelt voor afhaling in een winkel, is het dus aangeraden te wachten op de bevestiging alvorens u de bestelling komt afhalen.

ONLINE

Heeft u het antwoord op uw vraag nog niet gevonden?
U kan ons steeds contacteren via helpdesk@gotron.be of telefonisch op 
+32 53/78 30 83.

PERSOONLIJK

Bezoek één van onze winkels voor een persoonlijk contact met onze medewerkers.
U kan onze contactgegevens en openingsuren vinden via onze winkels: 
Gotron Aalst - Gotron Gent - Gotron Hasselt.